niedziela, 18 stycznia 2015

Day 12.

   Książka
   Książka, którą kochasz i nienawidzisz jednocześnie

   Jest wiele książek, przy lekturze których mam mieszane uczucia. Pod tym szyldem wpisuję "Zbrodnię i karę" Fiodora Dostojewskiego. Jest to moja ulubiona lektura szkolna, gdybym ona trafiła mi się na maturze, miałam jakieś 80%.
   Za co ją kocham? Za psychopatyzm. Poważnie. Rodion nie jest normalnym bohaterem, syndrom napoleoński wyłazi każdym porem jego skóry. Jest chłodny i obojętny, a później powoli wariuje, a ja uwielbiam psychopatów.
   Dlaczego ją nienawidzę? Za to, co Dostojewski zrobił Soni. Albo kogo z niej zrobił. To taka świetna dziewczyna, wzorzec dobroci, a musi zajmować się takim, a nie innym zajęciem.




   Muzyka
   Piosenka Twojego znienawidzonego zespołu

   Po pierwsze - nie mam znienawidzonego zespołu. Jak mi się jakiś nie podoba, to go nie słucham. Po drugie - skoro nie znam piosenek, jak mam odpowiedzieć?
   Więc wcisnę pierwszą piosenkę, która przyszła mi na myśl.
   Do zespołu Wekend nic nie mam, zdarza mi się słuchać disco polo, ale tej piosenki nie znoszę.



   Film
   Ulubiony film animowany

   Pewnie co niektórym przyszło na myśl, że napiszę "Krainę lodu". Zaskoczę :P Moim ulubionym filmem animowanym od kiedy miałam sześć lat, jest "Król Lew" (1994). Urodziłam się w tym samym roku, w którym była premiera. Moja mama wspomina, że zasadzała mnie i moje rodzeństwo przed telewizorem na kocyku i włączała ten film (wideo, miłe wspomnienie ^.^). Ponoć znaliśmy na pamięć wszystkie dialogi z tego filmu.
   Teraz zdarza się nam spontanicznie włączyć z Osą i obejrzeć całą trylogię. Ale jedynka rządzi!
   Zaś tekst Skazy: "Dobrze, że jesteś. Że żyjesz!" wszedł na stałe do języka w moim domu, stając się jednym z ciekawszych wyrażeń.
   Ocena: 10/10 <3



   

1 komentarz :

  1. Próbowałam przeczytać Zbrodnię i Karę jakieś dwa lata temu, ale nie przebrnęłam. Może w liceum mi się uda. :)
    Uszy mi krwawią, kiedy słyszę "Ona tańczy dla mnie". Przez tę piosenkę raz prawie pokłóciłam się z koleżanką, bo jej się to podoba i śpiewała to na okrągło.
    Mój tata lubi powtarzać tekst Skazy: " Los nie jest sprawiedliwy, na przykład ja nigdy nie będę królem..."

    OdpowiedzUsuń

Hope Land of Grafic