wtorek, 20 stycznia 2015

Day 14.

   I kolejne wyzwania podjęte :3
_____________________________________

   Książka
   Książka zekranizowana i zupełnie zbezczeszczona

   Ooo, tutaj się wyżyję na obejrzanym w zeszłym roku filmie "Akademia Wampirów" na podstawie pierwszej części serii autorstwa Richelle Mead.

   Rosemarie Hathaway jest dhampirem - pół człowiekiem, pół wampirem. Jej zadaniem jest ochrona Mojorów - wampirów czystej krwi, pochodzących z królewskich rodzin. Rose sprawuje pieczę nad swoją przyjaciółką, Wassylisą Dragomir, ostatnią z rodu Dragomirów. W tytułowej Akademii Wampirów Rose szkolona jest na jak najlepszego zabójcę strzyg - upadłych wampirów, które skosztowały krwi swoich pobratymców. W niej też poznaje Dymitra - pochodzącego z Rosji dhampira, który zostaje jej nauczycielem. A po pewnym czasie i kimś więcej... (opis własny :3)

Zdjęcie pochodzi ze strony
parkliteracki.pl

   Kocham całą serię, choć chyba ostatniej, szóstej części nie czytałam (muszę to sprawdzić). Uwielbiam Rose, stała się ona moją ulubioną bohaterką książki, której nie przebiją Katnisss, Clary, Bella i cała reszta. Polubiłam Rose, bo nie okazuje się ona nagle silna czy ważna w świecie. Od dziecka szkolona jest, by wypełnić swoje przeznaczenie związane z jej pochodzeniem. Od zawsze ma styczność z rodzinami królewskimi, bywa uparta, sarkastyczna, pyskata i zbyt pewna siebie, ale jest też oddana przyjaciołom, czasami wydaje się zagubiona (jak to nastolatka) i zdarza jej się popełniać błędy. Jest taka bardzo ludzka w byciu pół wampirem.
   Więc dlaczego tak bardzo zniszczono mi ją w filmie?!

   Dimka. Mógł być inny aktor, ale skoro udało się znaleźć aktora rosyjskiego, który z angielskim nie ma problemu i też nie wygląda najgorzej, to ja się nie czepiam. ;)
   Ale Rose? Boże, widzisz i nie grzmisz!
   Nie cierpię głosu Zoey Deutch, wkurza mnie ona na ekranie i to do tego stopnia, że miałam ochotę zadźgać ją tępym nożem.
   Ekranizacje książek mają to do siebie, że pomija się wiele scen, tu zrobiono tak samo, przez co... widzowi umyka wątek romantyczny między Rose a Dymitrem. [SPOILER] Pocałunek na końcu filmu bierze się tak właściwie znikąd. A jak sobie przypomnę tę chemię między nimi w książce...

   Ocena: 5/10
   Mam nadzieję, że więcej części nie powstanie. A nawet jeśli, nie obejrzę. Nie chcę się bardziej denerwować.

   Muzyka
   Piosenka, której nikt się nie spodziewał, że ją polubisz

   Osobą, która dzieli się ze mną dopiero co usłyszanymi piosenkami, jest mój twin. To dzięki niemu usłyszałam to:


   Osa przyszedł kiedyś do mnie z telefonem i kazał mi się wsłuchać w muzykę, w dźwięk poszczególnych instrumentów. Nuta mi się spodobała i tak zakochałam się w "Somebody that I used to know", co mogliście zaobserwować na Rozważnej i romantycznej, gdzie to ten utwór kilkukrotnie kończył rozdziały.

   Film
   Twój ulubiony cytat z jakiegokolwiek filmu

   By nie wciskać tu drugi raz "Stuck in Love", wpiszę cytat z filmu "Seksmisja" (1983), który zdobi moją czarną torbę na zakupy.
   "Ciemność widzę ciemność!" :3

Plakat pochodzi ze strony
filmweb.pl

Zdjęcie pochodzi ze strony empik.com

Uwielbiam tę torbę, bo jest idealna na zakupy :3 I czarny rządzi! <3

   Mogę też wcisnąć i najlepszy tekst z całych "Gwiezdnych Wojen" (pochodzi z części piątej, "Imperium kontratakuje", 1980)
   " Luke, I'm your father!"
   Buahahaahah!
   :3
Plakat pochodzi ze strony
filmweb.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Hope Land of Grafic