piątek, 9 stycznia 2015

Day 3.

   Cześć :)

   Podjęcie się tego wyzwania chyba nie był takim złym pomysłem, na razie dobrze się przy tym bawię :3

JE SUIS CHARLIE
_____________________________________

   Książka
   Twoja ulubiona seria

   Hmm, początkowo chciałam napisać, że są nią "Igrzyska Śmierci", już nawet układałam w głowie zdania do jej opisania, ale uświadomiłam sobie, że to by było kłamstwo.
   Moją ulubioną serią jest "Cmentarz Zapomnianych Książek" (El Cementerio de los Libros Olvidados") autorstwa hiszpańskiego pisarza, Carlosa Ruiza Zafona. W skład serii wchodzą, jak dotąd, trzy powieści : "Cień wiatru" ("La sombra del viento; 2001; pol. 2005), "Gra anioła" ("El Juego del ángel"; 2008) oraz "Więzień nieba" ("El prisoniero del cielo", 2011; pol. 2012). Czwarta i zarazem ostatnia część nie została jeszcze opublikowana.
   Akcja wszystkich trzech książek dzieje się w Barcelonie na przestrzeni dwudziestu lat. "Cień wiatru" to koniec lat trzydziestych, gdy generał Franco ma pod sobą cały kraj. Głównym bohaterem tej części jest Daniel Siempere, syn księgarza, który pomaga ojcu. To on zaprowadza go do miejsca ukrytego w starszej części miasta, na Cmentarz Zapomnianych Książek. To to miejsce, poza Barceloną, jest punktem stałym dla całej serii.
   Bohaterem drugiej książki jest David Martin, półsierota, zdolny pisarz o wielkiej wyobraźni, który przez zbyt szybki tryb życia psuje sobie zdrowie. I poznaje tajemniczego Andrea Corelliego.
   Trzecia część skupia się na postaci przyjaciela Daniela, Ferminie Romero de Torres, który wciąż pozostaje kawalerem. I wyznaje młodemu Siempere, ojcu małego Juliana, prawdę o swoim życiu.

   Serii nie trzeba czytać po kolei. Wiem, co mówię; osobiście wcześniej przeczytałam "Więźnia nieba" niż "Grę anioła", bo szybciej znalazłam wydanie kieszonkowe tej pierwszej pozycji. Nie przeszkodziło to jednak w odbiorze całości. Książki wiążą się, że sobą, ale nie są dokończeniem części poprzedniej. To trzy historie trojga związanych w jakiś sposób przez los ludzi.
 
   Co mnie urzekło w tej serii? Opisy Barcelony z pierwszej połowy XX wieku. Miałam możliwość być w tym mieście i naprawdę cieszyłam się, gdy w książce pojawiały się miejsca, w których osobiście byłam, albo gdy pojawiały się nazwy ulic, które kojarzyłam z jazdy po tym pięknym mieście. Przez to, że akcja dzieje się właśnie w stolicy Katalonii, poczułam większą więź z bohaterami.
   Także postaci są tak świetne, że nie da się przejść obok nich obojętnie. Mają swoje problemy, ale starają się sobie z nimi poradzić.
   Coś, co pewnie zaskoczy kilkoro z Was - cała seria posiada wstawki fantastyczne. Naprawdę. Może na początku to nie pasuje do miejsca i czasu, ale im dalej w treść, tym bardziej ja miałam poczucie, że te wstawki pasują do powieści jak ulał.
   No i "Cmentarz Zapomnianych Książek" to miejsce, które sama chętnie bym odwiedziła. I nawet mogłabym się w nim zgubić.
   Dlaczego jeszcze lubię tę serię? Bo jestem zakochana w Davidzie Martinie.
   I tyle.



Zdjęcia pochodzą ze strony
parkliteracki.pl

   Muzyka
   Piosenka, która czyni Cię szczęśliwą/ym

   Ten tytuł kilka tygodni temu uzyskała piosenka "I want crazy" Huntera Hayesa. Znalazłam ją przypadkiem przy szukaniu filmików z Caskett. Tak mi się spodobała, że teraz potrafię przez godzinę, dwie słuchać jej bez przerwy. :3 Świetna linia melodyczna, przyjemny głos Huntera, ciekawe przesłanie. I to" It doesn't make sense to anybody else" <3

Let's be crazy!


   Film
   Ulubiony film akcji/ przygodowy

   Jestem osobnikiem stałym w uczuciach do filmu, jeśli jakiś mi się spodoba, gdy go obejrzę w wieku 16 lat, tak to odczucie będzie takie samo w wieku lat 20.
   Tak jest z moim ulubionym filmem przygodowym. "Liga Niezwykłych Dźentelmenów" ("The League of Extraordinary Gentlemen"; 2003; reż. Stephen Norrington) to film ze zwartą akcją, dobrą fabułą, postrzałami, a obecność takich postaci jak Doktor Jeckyll/Mr. Hyde, Allan Quatermain (odkrywca kopalni Króla Salomona), Dorian Gray, Mina Harker (ta od Draculi), Thomas Sawyer czy Niewidzialny Człowiek oraz Kapitan Nemo wróży ciekawe sytuacje.
   Tytułowa Liga to połączone siły wyżej wymienionych przeze mnie niezwykłych postaci w walce z szalonym złoczyńcą, Phantomem.

   W obsadzie znaleźli się między innymi sir Sean Connery, Richard Roxburgh czy Shane West znany głównie ze "Szkoły uczuć".

Plakat pochodzi ze strony
filmweb.pl

1 komentarz :

  1. Mam Cmentarz Zapomnianych Książek w planach i to już od jakiegoś czasu, seria stoi sobie nawet na półce (w pokoju mojej siostry, ale może mi pożyczy :D), a Twój opis dodatkowo mnie zachęcił. :)

    OdpowiedzUsuń

Hope Land of Grafic