poniedziałek, 12 stycznia 2015

Day 6.

   Cześć :)

   Zaczynam się łapać na tym, że w ciągu dnia myślę nad kolejnymi wyzwaniami, nie chcę powtarzać tych samych treści, a to oznacza szukanie w pamięci.
__________________________________________


   Książka
   Książka, która czyni Cię smutną/ym

   Opiszę dwie, które mi przyszły na myśl i zrobię to szybko.
   Książki, która czynią mnie smutną, to:
   - "Harry Potter i Zakon Feniksa" (J.K. Rowling) ---> Bo ginie Syriusz
   - "Harry Potter i Insygnia Śmierci" (J.K. Rowling) ---> Bo ginie Zgredek

   Koniec.


Zdjęcia pochodzą ze strony
parkliteracki.pl


   Muzyka
   Piosenka, która przypomina Ci o jakimś miejscu

   Gdy słyszę "Give your heart a break", przypomina mi się słoneczna plaża Callei i prysznice z zimną wodą, a także uderzenia piłki siatkowej. Ta piosenka Demi Lovato chyba niezmiennie będzie mi się kojarzyła z moim pierwszym w życiu pobytem w Hiszpanii (sierpień/wrzesień 2012). To właśnie na plaży usłyszałam ją po raz pierwszy.



   Film
   Ulubiona komedia

   Znowu muszę sięgnąć do Filmweba. W swoim życiu na pewno widziałam 564 filmy (dane na dzień dzisiejszy) i trudno spamiętać mi wszystkie widziane filmy.
Filmem, któremu mogę nadać tytuł "Ulubionej komedii" to "Nietykalni" ("Intouchables", 2011, reż. Oliver Nakache, Eric Toledano).

   "Sparaliżowany milioner zatrudnia do opieki młodego chłopaka z przedmieścia, który właśnie wyszedł z więzienia."

   Film ten jest również dramatem i biografią (taa, nie przepadam za jednogatunkowcami). Po raz pierwszy widziałam go podczas ostatniej Wielkanocy i dobrze pamiętam, że jeszcze przez pięć minut po skończeniu filmu, na napisach końcowych, siedziałam na sofie i milczałam. Jestem pod wielkim wrażeniem humoru i dowcipu w tym filmie. Dlaczego? Bo nie jest to typowo amerykański humor, który czasami podchodzi pod szowinistyczny czy seksistowski. Francuzi naprawdę mają wyszukane poczucie humoru, które naprawdę bawi! Sama postać Drissa jest taka optymistyczna i rzuca tyloma żartami, że aż człowiek chce się śmiać :3
Ocena: 10/10

Plakat i opis pochodzą ze strony
filmweb.pl
 

2 komentarze :

  1. Mnie smutną czyni Harry Potter i Książę Półkrwi, bo ginie Dumbledore.
    Nietykalnych nie widziałam, ale przymierzam się do tego od jakiegoś czasu, bo dużo dobrego słyszałam o tym filmie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nietykalni- puścili nam ten film w Pewli, ale nie oglądałam. Bo gadałam z chłopakami. Ale musze go obejrzeć, bo dość dużo osób go poleca! :3

    OdpowiedzUsuń

Hope Land of Grafic