środa, 14 stycznia 2015

Day 8.

   Powoli zaczynam myśleć nad każdym z wyzwań, nie chcę się powtarzać, ale też nie chcę się oszukiwać.
____________________________


   Książka
   Najbardziej przeceniona, przereklamowana książka

   Nie chcę w tym miejscu nikogo obrażać czy coś, ale pod tym szyldem w moim wypadku musi się znaleźć "Niezgodna".
   Nie twierdzę, że książka jest słaba, gdyby taka była, nie sięgałabym po kontynuacje. Chodzi o to, że czytałam opinie, które aż błagały o kupno tak dobrej książki. Moi znajomi ksiażkoholicy także mi ją zachwalali. A gdy przyszła kampania reklamowa do filmu, świat wokół zwariował.
   A mnie nic w niej nie szokowało. Świat podzielony na frakcje - dobry pomysł, ale pewnie będą jacyś buntownicy (zawsze są, nie ma świata utopijnego). Postapokaliptyczne czasy - gdzieś to już było. I dziewczyna, która nagle staje się kimś ważnym - no proszę. Książkę oceniam 3/5 (tak samo film), mnie w niej zabrakło czegoś, co naprawdę by mnie przyciągnęło do świata Tris.
   A moje wyobrażenie Cztery jest inne niż twarz Theo.

Zdjęcie pochodzi ze stony
parkliteracki.pl


   Muzyka
   Piosenka, której znasz cały tekst

   Takich piosenek jest chyba setka. Ale pierwsze na myśl przychodzi mi "Titanium". Na naukę tekstu zdecydowałam się po obejrzeniu "Pitch Perfect", ta nuta to teraz jedna z najlepszych piosenek do śpiewania pod prysznicem ;)



   Film
   Film, który czyni Cię smutną/ym

   Tutaj pojawić musi się obowiązkowo "Zielona Mila" (1999, reż. Frank Darabont, na podstawie powieści Stephana Kinga pod tym samym tytułem).

   "Emerytowany strażnik więzienny opowiada przyjaciółce o niezwykłym mężczyźnie, którego skazano na śmierć za zabójstwo dwóch dziewięcioletnich dziewczynek." 

   Nie pamiętam, bym kiedykolwiek na nim płakała, ale żeby się zasmucić, nie trzeba płakać. "Zielona mila" jest tak pełna niesprawiedliwości i śmierci, że aż się zastanawiam, jak świat zdołał przetrwać tyle czasu.
   Ocena: 10/10

Plakat i opis pochodzą ze strony
filmweb.pl


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Hope Land of Grafic